top of page

Krachtbedieningen

 

 

Het Helende Woord

 

Hoelang kunnen we gezond leven? 

Psalm 90:10  De dagen onzer jaren, daarin zijn zeventig jaren, en, indien wij sterk zijn, tachtig jaren;

 

Psalm 91:16    Met lengte van dagen zal Ik hem verzadigen, en Ik zal hem mijn heil doen zien.

 

Ons Verbond van genezing

Jesaja 53:4   Nochtans, onze ziekten heeft hij op zich genomen, en onze smarten gedragen; wij echter hielden hem voor een geplaagde, een door God geslagene en verdrukte.

 

Jesus brengt onze genezing

Matteüs 8:17    opdat vervuld zou worden, hetgeen gesproken werd door de profeet Jesaja, toen hij zeide: Hij heeft onze zwakheden op Zich genomen en onze ziekten heeft Hij gedragen.

 

1Petrus 2:24      die zelf onze zonden in zijn lichaam op het hout gebracht heeft, opdat wij, aan de zonden afgestorven, voor de gerechtigheid zouden leven; en door zijn striemen zijt gij genezen.

 

Over Zijn authoriteit, kracht.

Lucas 10:19   Zie, Ik heb u macht gegeven om op slangen en schorpioenen te treden en tegen de gehele legermacht van de vijand; en niets zal u enig kwaad doen.

 

Romeinen 8:11     En indien de Geest van Hem, die Jezus uit de doden heeft opgewekt, in u woont, dan zal Hij, die Christus Jezus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken door zijn Geest, die in u woont.

 

Marcus 16:17,18     Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.

 

Ons geloof voor genezing

Hebreeën 11:6      maar zonder geloof is het onmogelijk (Hem) welgevallig te zijn. Want wie tot God komt, moet geloven, dat Hij bestaat en een beloner is voor wie Hem ernstig zoeken.

 

Hebrews 11:1   Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet. Want door dit (geloof) is aan de ouden een getuigenis gegeven.

 

Jacobus 5:15     En het gelovige gebed zal de lijder gezond maken, en de Here zal hem oprichten. En als hij zonden heeft gedaan, zal hem vergiffenis geschonken worden.

 

Ons vertrouwen voor genezing

Marcus 11:24      Daarom zeg Ik u, al wat gij bidt en begeert, gelooft, dat gij het hebt ontvangen, en het zal geschieden.

 

Johnannes 14:13-14     en wat gij ook vraagt in mijn naam, Ik zal het doen, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt worde.  Indien gij Mij iets vraagt in mijn naam, Ik zal het doen.

 

 

NAZORG

 

Na het gebed

 

Geef de zieke richting in wat er verwacht mag worden.  De genezing kan eerder een graduele genezing zijn dan alles ineens.  Dit kan dagen, weken, zelfs maanden duren.  

 

Wat ze zouden moeten doen:

  •     Dank God voor dat deel dat is genezen.

  •     Hou de ogen gericht op het genezen deel en het zal groeien. 

  •     Als ze zich richten op het deel dat niet genezen is dan zal de vijand dat gebruiken om hun genezing weg te roven.

  •     Laat de duivel geen voet hebben, zeer belangrijk.

  •     Vertel hen om altijd woorden van leven te spreken, geen dood over hun ziekte. 

  •     Bemoedig hen te blijven vechten tegen de ziekte.  Gebed, helende bijbelverzen, geloof. 

  • Vertel hen dat je zal blijven strijden met hen totdat hun genezing compleet is!  Blijf met hen samenkomen en met hen bidden. 

 

Hoe genezing ontvangen en het behouden

 

We moeten het Helende Woord begrijpen en uitspreken over mensen zodat zij hun genezing kunnen ontvangen en het behouden.  Het helende woord helpt geloof te brengen!

 

Wanneer we Gods woord over heling begrijpen en er naar handelen, brengt het een manifestatie van heling voort.

 

Ziekte is het resultaat van overweldigd zijn door de duivel.

 

Handelingen 10:38  Jezus is rondgegaan, weldoende en genezende allen, die door de duivel overweldigd waren;

 

De duivel legt ziekte op ons en houdt er niet van wanneer Gods Woord genezing brengt en zijn werk vernietigt.  De duivel zal ‘altijd’proberen om het opgelegde terug te brengen door het Woord van het koninkrijk te stelen.  We kunnen dit zien in :

Mat 13:19

Bij een ieder, die het woord van het Koninkrijk hoort en het niet verstaat, komt de boze en rooft wat in zijn hart gezaaid is: dat is de langs de weg gezaaide.

 

De vijand wil het Woord stelen alvorens het stevig in ons kan wortel schieten om genezing voort te brengen.  Wanneer een persoon het Woord ontvangt en gebed voor genezing neemt plaats dan ontvangen we het met vreugde.  Maar het moet diep in ons geworteld zitten omdat de duivel altijd zal proberen dezelfde symptomen op ons te leggen om ons van gedacht te doen veranderen.  Als de duivel mensen kan laten kijken naar hun symptomen in plaats van naar Gods beloftes dan kan hij hen er van overtuigen zijn leugen te geloven!  Wanneer mensen hun aandacht richten op de symptomen, pijn of wat ook dan komt twijfel en ongeloof in hun denken en dat brengt angst om de ziekte opnieuw te hebben. 

 

Jesaja 26:3

Standvastige zin bewaart Gij in volkomen vrede, omdat men op U vertrouwt.

 

Het is uiterst belangrijk dat we deze woorden spreken tot de mensen waar we voor bidden opdat de duivel de heling die God voor hen heeft niet kan wegstelen.

 

Jacobus 4:7

Onderwerpt u dus aan God, maar biedt weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden.

 

Wegversperringen van genezing

 

Als je aan het bidden bent voor iemand en na een zekere periode is die persoon niet genezen dan moet je kijken naar kwesties in hun leven die voorkomen dat genezing plaats vindt.  Deze versperringen brengen twijfel en ongeloof.  Ze brengen angst.  Ze moeten hun geloof gebaseerd hebben op het Woord van God en op de wil van God opdat genezing in hun lichaam zou beginnen.  Daarom moeten deze soorten versperringen uit de weg geruimd worden.

 

1. Geloof-Ongeloof:

 

Marcus 11:22 

En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Hebt geloof in God.

 

Er zijn veel dingen die de kracht van God stopt te stromen door en in mensen, maar Jezus toont iets aan dat normaal gezien altijd wonderen stopte – ongeloof (gebrek aan geloof).  Ongeloof is iets dat de kracht van God stopt en de kerk, in het bijzonder in de Westerse wereld, is vol van ongeloof vandaag!  Zeer weinig Christenen geloven waarlijk in Gods genezende kracht.

 

Je moet geloof hebben in Hem om te doen wat Hij belooft.

 

Hebreeën 11:6

maar zonder geloof is het onmogelijk Hem welgevallig te zijn.

 

Geloof is noodzakelijk om van twijfel af te raken.  Geloof zal alle twijfel overkomen, omdat het je opbouwt, je versterkt, je in Gods wil plaatst.  Als je op die wil handelt dan begint het te produceren waar je naar zoekt. 

 

2. Angst:

 

Angst is een andere vorm van ongeloof.  Wanneer we angst hebben in onze levens dan zeggen we dat we God niet vertrouwen om voor ons te zorgen. 

 

Je kan geen angst en geloof in dezelfde persoon aan het werk hebben omdat ze tegenovergesteld zijn. 

 

De duivel gebruikt angst zoals God geloof gebruikt.  Angst is in ons gevestigd omdat we handelen  in twijfel en ongeloof.  Als we onszelf toestaan ons te richten op het probleem (ziekte) dan zal angst zich vestigen in ons leven en snijdt het ons af van God en Zijn oplossingen.

 

Wanneer angst in je hart binnenkomt dan wankelen we tussen twee overtuigingen: Het Woord van God is waar en Hij wil altijd trouw zijn aan Zijn Woord.  Ten tweede, misschien is God deze keer niet trouw aan Zijn Woord.

 

Er moet komaf gemaakt worden met angst in de mensen hun leven alvorens ze kunnen genezing ontvangen.  Vaak wanneer een dokter iemand vertelt dat hij een ziekte heeft dan begint angst zijn leven te controleren en dan ziet hij (zelfs Christenen) God niet en Zijn genezing. 

 

Spreek verzen over heling uit  tijdens de dag, opnieuw en opnieuw, tot de verzen reëel worden in je leven.  Dan zullen geloof en vertrouwen in God de angst beginnen te vervangen.  

 

3. De tong

 

Marcus 11:23 

Voorwaar, Ik zeg u, wie tot deze berg zou zeggen, hef u op en werp u in de zee, en in zijn hart niet zou twijfelen, maar geloven, dat hetgeen hij zegt geschiedt, het zal hem geschieden.

 

God zegt dat als we niet twijfelen maar geloven dat wat we zeggen zal gebeuren, het ons dat zal geschieden.   

 

De Bijbel zegt “de kracht van leven en dood is in de tong.” Veel te vaak komen mensen samen en zeggen, “heb je het gehoord van die en die?  Ze hebben kanker en de dokter zegt dat ze in een korte periode zullen sterven.  We moeten veranderen wat we zeggen over onszelf en anderen.  Als iemand aangevallen is door de vijand dan moeten we de wil van de Vader over hen uit spreken zodat ze de strijd kunnen beginnen. 

 

We moeten spreken over wat de kracht van God gaat doen om te veranderen wat de vijand probeert te doen met hen.  We spreken nooit dood uit over iemand maar altijd woorden van leven. 

 

De kracht van leven en dood is in de tong.  De wil van de Vader komt door onze mond als een woord en brengt genezing naar hen.  “Je gaat genezen worden”.  Breng het woord tot hen en geen negatieve belijdenis. 

 

We hebben zo vaak een negatieve belijdenis.  “Ik heb kanker.  Ik heb arthritis”.  We moeten onze uitspraken over het hebben van een ziekte veranderen in het afwerpen van de ziekte. 

 

4. Zonde en ongehoorzaamheid

 

Jesaja 59:1-2

Zie, de hand des HEREN is niet te kort om te verlossen, en zijn oor niet te onmachtig om te horen; maar uw ongerechtigheden zijn het, die scheiding brengen tussen u en uw God, en uw zonden doen zijn aangezicht voor u verborgen zijn, zodat Hij niet hoort.

 

Zonde en ongehoorzaamheid zijn vaak de reden waarom een persoon geen genezing ontvangt.  Onze zonde kan ons niet alleen scheiden van God maar de gevolgen van de zonden van onze voorouders kan ook op ons overgedragen worden. 

 

Zonde van generaties kan doorgegeven worden en lichamelijke ziekten van generatie op generatie doen ontstaan omwille van de zonde die we niet willen opgeven.  Deze soort wegversperringen moeten afgebroken worden, er moet mee komaf gemaakt worden opdat de ziekte vernietigd kan worden en de manifestatie van genezing kan stromen in iemands leven. 

 

God zegt dat Hij ons Zijn liefde wil tonen aan diegenen die Zijn geboden onderhouden, die zich wegkeren van hun zonden.

 

5  Niet vergeven

 

Marcus 11:25-26 

En wanneer gij staat te bidden, vergeeft wat gij tegen iemand mocht hebben, opdat ook uw Vader in de hemelen uw overtredingen vergeve. Indien gij echter niet vergeeft, zal ook uw Vader, die in de hemelen is, uw overtredingen niet vergeven.

 

God zegt dat we van Hem ontvangen, we moeten vrede in ons hart hebben met elke persoon waar we iets tegen hebben.  We moeten die dingen met hen oplossen en voor God.

 

Johnannes 20:23

Wie gij hun zonden kwijtscheldt, die zijn ze kwijtgescholden; wie gij ze toerekent, die zijn ze toegerekend.

 

Als we iets hebben tegen iemand omdat ze iets tegen ons gedaan hebben en als we hierover geen berouw hebben dan houden we die zonde vast en dan worden ze en probleem in ons eigen leven.

 

God vertelt ons de zon niet te laten ondergaan over onze boosheid!   Met niet vergeven, bitterheid, boosheid moet komaf gemaakt worden en zeer snel of het zal blijven groeien.

 

6. Gods natuurlijke wetten gehoorzamen

 

1 Kor. 6:19  

weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, die in u woont, die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt?

 

We zijn verantwoordelijk om voor ons lichaam te zorgen.  Terwijl we in ons lichaam wonen zijn we nog steeds onderworpen aan Gods natuurlijke wetten.  Terwijl iemand God kan geloven voor genezing van een aanval van ziekte kan iemand God niet geloven voor genezing als hij op hetzelfde moment zijn lichaam misbruikt. 

 

Goddelijke genezing gaat zover als de Bijbel belooft.  We moeten leren controle te krijgen over ons lichaam en het geven wat God er voor gemaakt heeft.  We kunnen niet blijven slechte levensgewoontes hebben:  overdaad, luiheid, slaapgebrek, alcohol misbruik, drugs, zorgen, angsten, niet vergeven, negatief zijn in onze worrden en handelingen. 

 

Al dezen kunnen redenen zijn waarom we een ziekte hebben.   

 

bottom of page